Christelijke Oratorium Vereniging Veenendaal

Iedereen kan zingen!

De COV heeft een hoge artistieke ambitie en probeert zich te onderscheiden door kwalitatief goede uitvoeringen waar gerenommeerde solisten en orkesten graag hun medewerking aan verlenen.  We zijn een open en gastvrij koor.

Het instrument dat je nodig hebt om mee te doen met een oratoriumvereniging,‘bespeel’ je dagelijks: je stem. Wellicht heb je dat instrument nog nooit gebruikt voor het zingen van oratoria of andere klassieke koorwerken. Maar alles is te leren, en met enige oefening valt zowel het lezen van de muzieknoten als het zingen erg mee.

Bij het instuderen van de muziek hebben de koorleden steun aan elkaar. Tijdens de repetities geeft de dirigent nuttige tips en handige oefeningen, die het instuderen van lastige passages makkelijker maken.  Voor het instuderen thuis maken veel koorleden gebruik van websites als www.cyberbass.com of oefen-CD's.

Kom gewoon eens meezingen! Elke stem is welkom.

De beste manier om erachter te komen of zingen in ons koor iets voor je is, is door mee te doen met onze repetities. De eerste vier weken ben je onze gast en doe je mee met het koor. Daarna besluit je of je lid wilt worden.

We repeteren op donderdag van 19.50 tot 22.00 uur in de kerkzaal van De Meent, Grote Beer 10 in Veenendaal. De contributie bedraagt €30,00 per maand (inclusief 2 tot 3 keer per jaar op zaterdag een extra koordag) en kan in termijnen worden betaald. Meer informatie? Neem contact op met Jan Mul, tel. 06-15698779

Of zoals een koorlid het verwoordt:

ONTDEK JE STEM …………

Ga jij de uitdaging aan!!!!!!!!!!

Muziek brengt een soort genoegen teweeg waar de menselijke natuur niet buiten kan’.
(Confucius, chinees filosoof, 479 voor Chr)

Zo oud is deze uitspraak al; en het is maar al te waar.
Het kan een hele mooie ervaring worden deel uit te maken van een koor.
Dat jouw stem onderdeel wordt van een groter geheel.
Ieders stem doet er bij ons toe. Samen zingen geeft verbroedering.
Dit kan veel voldoening, energie en zelfvertrouwen geven.
Zingen verbindt, maar het moet wel verbonden worden.
Dat kan, als jij je aanmeldt bij ons koor: COV-Veenendaal.
Het koor bestaat inmiddels 80 jaar en staat op dit moment onder de bezielende, ervaren koordirigent Hans Lamers. Wij zingen het klassieke repertoire zoals Mozart, Bach, Beethoven, Mendelssohn en nog van vele andere bekende en onbekende  componisten. Niet alledaags, en misschien denk je nu wel, nee niks voor mij, veel te moeilijk. Maar deze uitdaging maakt het nu juist zo verrassend en boeiend.  En wij kunnen jullie zeggen dat je met enige oefening al goed met ons mee kan doen. Want er wordt veel aandacht besteed aan stemgebruik (iedereen kan zingen!). We werken aan ademhalingstechniek, een goede houding en muzikaal gehoor.
Het wekelijks repeteren op donderdagavond heeft een studieus karakter. Dat maakt het nou net zo leuk en interessant. Je zit al gauw in een gezamenlijke  concentratie-bubbel, werkend aan een mooi resultaat, nl. uitvoeringen met een goed orkest of kleinere muzikale bezettingen, geeft uiteindelijk veel voldoening. Bovendien is zingen heel goed voor je gezondheid.
De Chr. Oratorium Vereniging Veenendaal nodigt je uit om eens mee te repeteren op donderdag 31 maart om 19.45 uur  in het Ichthus College. Er wordt begonnen met een 45 minuten durende les stemvorming. Laagdrempelig.
Je krijgt nu de gelegenheid om 5 keer vrijblijvend mee te zingen. En als je dan enthousiast geworden bent ben je welkom als lid.
Ik zou zeggen DOEN!!!! Het proberen waard.
Volgend voorjaar zijn we voornemens om de Matthäus Passion te gaan zingen. En zeg nou zelf, dat zou toch fantastisch zijn om dat eens mee te maken.

Anneke Geerken
Lid, sopraan