Christelijke Oratorium Vereniging Veenendaal

Pianist

Zingen bij COV |  Dirigent | Pianist | Links

Roland Aalbers – Piano

Pianist Roland Aalbers, woont in Ede. Hij begon zijn studie aan de Hogeschool voor de Kunsten te Arnhem.
Na zijn diploma Docerend Musicus behaalde hij achtereenvolgens het diploma Uitvoerend Musicus en de Aantekening Kamermuziek bij Jacques Hendriks, beide cum laude. Tijdens zijn studie volgde hij meester-cursussen bij Detlef Kraus, Rian de Waal en in Duitsland bij Wolfgang Manz.

Hij gaf  solo- en liedrecitals (onder andere in Concertgebouw de Vereeniging te Nijmegen en in het Concertgebouw te Amsterdam) en trad op met orkest in werken van Chopin en Mozart.Hij heeft inmiddels een ruime ervaring met verschillende kamermuziekensembles.

Hij trad op met diverse koren in repertoires als de Petite Messe Solennelle van Rossini, het Requiem van Brahms en de Carmina Burana van Orff.

Sinds 2005 begeleidt hij het ‘Koor voor nieuwe religieuze muziek onder leiding van Antoine Oomen. Er zijn sindsdien verschillende cd- en dvd-opnames gemaakt. Daarnaast is hij als correpetitor (docent pianobegeleiding) verbonden aan het Artez Conservatorium te Arnhem.

COV Veenendaal prijst zich gelukkig dat Roland Aalbers sinds 1996 aan de vereniging verbonden is.

Een correpetitor is een geroutineerd musicus, meestal een pianist of klavecinist, die een grote rol speelt om andere musici te helpen de hele partituur te leren kennen en vaak met hen samen uit te voeren. De correpetitor is vaak ook werkzaam als docent en coach.

• Van Ginkel en Van Bemmelen
  • Vedotec